Leszek Siemicz Leszek Siemicz
426
BLOG

86 Miesięcznica Smoleńska widziana z chodnika vis a vis Biblioteki Rolniczej

Leszek Siemicz Leszek Siemicz Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 23

Miesięcznica.Incydent z Pięta. Staliśmy w tłumie naprzeciw Biblioteki Rolniczej. Metr od stojących przed nami twarzą w twarz policjantami rozstawionymi mniej więcej, co 2-3 metry od siebie. Całą jezdnię wypełniało tuż przy nas przynajmniej z 200 policjantów z pałkami, ale, co zauważyła Hania , bez tarcz i hełmów. W pewnym momencie obejrzałem się za siebie i poznałem posła Pis dość często obecnego w telewizji niejakiego Piętę. Panie pośle, powiedziałem spontanicznie i zaczepnie, czy panu nie wstyd? Czego mam się wstydzić? Tej olbrzymiej masy policji zgromadzonej na ulicy przeciwko Narodowi – powiedziałem dobitnie.. Stojąca obok posła kobieta była chyba przerażona i odciągała go na bok. ” Gdybym to ja decydował to już by było pałowanie – wypalił bez namysłu Pięta. Na to ja coraz bardziej podniesionym głosem: Słyszycie państwo, co mówi poseł Pięta? Mówi, ze policja już powinna nas pałować. Zgromadził się wokół nas tłumek. Musze panu zrobić zdjęcie, jako dowód, że pan tu był i że pan to powiedział. Nakierowałem na niego aparat – jest pan osoba publiczna w publicznym miejscu to mi wolno. Chyba był lekko oszołomiony rozwojem sytuacji, bo nie protestował. Zrobiłem zdjęcie samej twarzy tego człowieka z odległości nie większej niż 50 cm. Zaraz potem Pięta odszedł, ale stanął niedaleko i obserwował ulicę,. Stojący obok mnie wysoki mężczyzna powiedział ze się wstydzą takiego posila. A skąd on jest posłem? Zapytałem – z Bielska Białej.
Policjanci zachowywali się spokojnie – ludzie wobec nich też, Ale zaporę z siedzących na bruku ludzi na wysokości drzwi do kościoła w. Anny zlikwidowali silą się wyciągając lub wynosząc siedzące w poprzek ulicy osoby najczęściej we czterech za ręce i za nogi zarówno mężczyzn jak i kobiety. Podobno za ręce i nogi wyniesiono z tej zapory pana Frasyniuka. Drzwi do kościoła św.Anny były zamknięte.W wypadku walk ulicznych, – co było możliwe. W cywilizowanym świecie w takich okolicznościach zawsze kościoły były otwarte i stanowiły azyl dla prześladowanych czy ściganych, Kard. Nycz kościół zamknął i nie protestuje ze comiesięczny cyrk propagandowy sprzedają, jako uroczystość religijna.. – Kobiety nie miały by gdzie uciekać. Kaczyński z niewielka grupa pisowskich dygnitarzy i garstką wiernych był na wielkiej pustej przestrzeni otoczonej najpierw pilotem a na zewnątrz płotu gęstym kordonem policji. Przy bocznym wejściu do hotelu Bristol stała platforma, a na niej kilkunastu kamerzystów. Oczywiscie w tłumie prawie wszyscy robili zdjęcia, wiele osób miało kamery.
Kiedy zobaczyłem, w którym miejscu Obywatele?Pl zorganizowali zaporę wiedziałem, ze musi dojść do użycia siły, bo inaczej procesja prezesa Kaczyńskiego nie przejdzie? Co by było gdyby policji nie było? Co by było gdyby procesja Kaczyńskiego zderzyła się z przeciwnikami? Obawiam się ze możliwa była bójka czy rzut kamieniem. Widzieliśmy także komiczną stronę tego, co się dzieje, pisowcy w procesji szli ponurzy i agresywni, stukali się w czoło, pokazywali środkowy palec (fuck you), wymachiwały kobiety różańcami (apage, satanas) śpiewając pieśni pobożne, Nasza strona niosła dowcipne (często) napisy na niewielkich tabliczkach , kobiety niosły dużo białych róż – wiadomy symbol. Biedniejsze panie miały białe róże z papieru W ogóle to zetknięcie na ulicy wesołego profanum z ponurym sacrum było bardzo widoczne , a w możliwych skutkach dramatyczne.
Przemawiali jak zwykle Kaczyński. Wyprowadzony z równowagi rosnącym zasięgiem sprzeciwu traci kontrole nad tym, co mówi. Krzyczy, tumani, przestrasza. KROTKO Mówiąc BREDZI. Na przykład o rozbudowanej agenturze wrogich państw. Mały, smutny, zagubiony w tłumie człowieczek – wszechmocny dyktator..
Zwyczajowych okrzyków Jarosław Polskę zbaw tym razem nie było i Antoni Antoni tym razem też nie krzyczeli . O 22 byłem już domu.
Policja jednak chyba dostała instrukcje, żeby ludzi nie prowokować, a w interwencjach zachować umiar.
Okrzyki: ·- będziesz siedział ( do Kaczyńskiego) ·- do kościoła, do kościoła - gdy zaczynali modlitwy lub śpiewy religijne) ·- kłamca
- wolność równość demokracja
- Ojczyznę wolna racz nam zwrócić panie
nie było krzyków przeciw policji
Spisane na gorąco bez możliwości korekty.
PS może ktoś by ode mnie kupił to zdjęcie posła Pięty- zdziwiłem się po obejrzeniu – minę ma pogodną i najwyraźniej jest zadowolony z siebie, Taki człowiek. Po obu stronach smoleńsko cmentarnej barykady stoją ludzie.


Wydaje mi się,ze jestem człowiekiem spokojnym , zrównoważonym i rozsądnym. Nie mam tendencji do popadania w skrajności.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka